אודות בית הספר

בית הספר לתיאטרון עכשוי הוא הלב הפועם של תיאטרון הידית. הוא המעבדה הרוחשת והמתחדשת, שבה נלמדת שפת הידית וממנה יוצאים התלמידים להתנסויות עם קהל.

בית הספר מעניק ללומדים בו את הידע, הכלים והליווי, שתכליתם לשכלל את כלי המשחק והפרפורמנס ולהתמקצע במקצועות התיאטרון. הסטודנטים לומדים לפתח ולגבש זהות אמנותית אישית, לפעול מתוך חיבור למתרחש בחברה ובשדה התרבות, ליזום וליצור באופן עצמאי בחללים אלטרנטיביים – במרחב הציבורי או על במה.

בית הספר לתיאטרון עכשווי של הידית פתוח לכל הגילאים ולכל מי שהיומיום שלו כרוך במפגש עם קהל –  מנחים, מטפלים, אנשי ציבור, מורים ולמעשה לכל מי שמבקש לשחרר ולשכלל את היכולת… לשחק!  מזמינים אותך להצטרף אלינו!  

המסלול ליצירה עצמאית- 'הוצאה לאור'

מסלול זה מיועד לבעלי ניסיון בימתי, יוצרים ויוצרות מתחומי הבמה והפרפורמנס המבקשים לקבל ליווי והכוונה לקראת הוצאה לאור של יצירה חדשה אשר תוכל להביא את תפיסת עולמם ואת האמירה האישית של כל יוצר.

במפגש קבוצתי נחקור, נחשף, נעמיק ונחדד את זהותנו כיוצרים עצמאיים, נשכלל את הכלים והשפות שלנו, נתנסה בשלל התפקידים הקשורים להעלאת מופע כגון עיצוב חלל, בחירת תלבושות, תאורה וסאונד ולבסוף נוציא החוצה לבמה, יצירות אישיות שצמחו במסע המשותף.

הקבוצה תעבוד בימי ג' בין השעות 10:00-14:00 באולם הידית, כפר גליקסון.

הלימודים יתקיימו בימי ג', בשעות 10:00-14:00 באולם תיאטרון הידית בכפר גליקסון.

קבוצת 'המעבדה'

קבוצה מגוונת המאגדת את כל מי שמרגיש בקריאה לעבוד לימודים חווייתיים, לעורר את כוחות היצירה וההשראה האישיים ולממשם בשדה התיאטרון. 

הקבוצה נולדה מתוך הנחה שכל אדם הוא יוצר ועיקרה הוא חקר עצמי וקבוצתי המבקש דרכים חדשות להרחבת הנביעה היצירתית. יחד, נביט בעצמנו בדרכים חדשות, נבחן מהם הכלים בתוכנו שיכולים להביא את היצירה החוצה ונגלה את השפה האמנותית הייחודית לנו. הקבוצה תתנסה עם מספר מורים לאורך השנה. במסגרת השיעור נתרגל משחק, תיאטרון פיזי, כתיבה, עבודה קולית ועוד.

הלימודים יתקיימו בימי ו', בשעות 9:00-12:00 באולם תיאטרון הידית בכפר גליקסון.

קבוצות ילדים ונוער בתיאטרון הידית

הלימודים יחלו באוקטובר 2023
מידע על שנת הלימודים הבאה יפורסם בקרוב!

קבוצת ילדים- ד'-ו'

אם יש בכם רצון ליצור, לשחק, להתחפש, לחוות, לגלות ולהיפתח יחד, אנו מזמינים אתכן ואתכם להצטרף לקבוצת הילדים שלנו. שם נהפוך לחיות ולדמויות שונות מהחיים ומהאגדות, נצלול יחד בעדינות, בהנאה ובשמחה אל העולם המופלא של התיאטרון. בסוף השנה, ניצור יחד הצגה קטנה שתהפוך את כולנו לשחקנים על הבמה.

הלימודים יתקיימו בימי א', בשעות 16:30-17:45 באולם בית יד לבנים, דרך הבנים 14, פרדס חנה.

את הקבוצה תנחה אפרת אלכסנדר.

קבוצת נוער - ז' עד ט'

קבוצת הנוער הנפלאה שלנו מתרחבת ומזמינה לשורותיה בני נוער שמבקשים לרכוש כלים ולפתח מיומנויות במשחק וביצירה. במפגש שבועי – קבוצתי נחקור יחד דרכי יצירה בימתית בגישות שונות: משחק, תנועה, כתיבה ויצירה אישית. בשיעור נעבוד יחד כאנסמבל, נתנסה ביצירה תלוית מקום, עבודת טקסט, יצירה דרך מוזיקה ודרך שקט, נהיה ברחוב, בין אנשים ונחווה תיאטרון פיזי וליצנות. נצחק, נלמד ונפתח את השחקן היוצר שבתוכנו.

הלימודים יתקיימו
בימי א', בשעות 18:00-19:15 באולם בית יד לבנים, דרך הבנים 14, פרדס חנה.

את הקבוצה תנחה רוני לבנון יוצרת ומורה לתיאטרון.

קבוצת נוער - י' עד יב'

קבוצת הנוער הנפלאה שלנו מתרחבת ומזמינה לשורותיה בני נוער שמבקשים לרכוש כלים ולפתח מיומנויות במשחק וביצירה. במפגש שבועי – קבוצתי נחקור יחד דרכי יצירה בימתית בגישות שונות: משחק, תנועה, כתיבה ויצירה אישית. בשיעור נעבוד יחד כאנסמבל, נתנסה ביצירה תלוית מקום, עבודת טקסט, יצירה דרך מוזיקה ודרך שקט, נהיה ברחוב, בין אנשים ונחווה תיאטרון פיזי וליצנות. נצחק, נלמד ונפתח את השחקן היוצר שבתוכנו.

הלימודים יתקיימו בימי א', בשעות 19:30-21:00 באולם בית יד לבנים, דרך הבנים 14, פרדס חנה.

את הקבוצה תנחה רוני לבנון יוצרת ומורה לתיאטרון.

סדנאות אורח

תיאטרון הידית מארח מעת לעת מורים מובילים מהארץ ומהעולם לסדנאות העשרה. 

בנוסף לצוות המורים הקבוע, מתארחים בידית מורים ויוצרים נוספים מתחומי המשחק, המוסיקה, התנועה, איפור, טקסט- סאונד, וידיאו-ארט, המקיימים סדנאות פתוחות לתלמידי הידית ולקהל הרחב.

בין המורים:
דוד מעיין ("השולחן המשפחתי" שפת הוויה"), אידה קלרובה (עבודה קולית ומוזיקה צוענית), ויקטוריה חנה ומורים נוספים. 

 

סדנאות לבתי ספר ולצוותים מקצועיים

תיאטרון הידית מציע סדנאות חווייתיות ומעשירות לתלמידים סקרנים ולצוותים מקצועיים הפוגשים קהל במסגרת עבודתם. 

הסדנאות מיועדות לתלמידי תיכון במגמות תיאטרון ועיצוב, לצוותים מקצועיים ממקצועות ההוראה והטיפול, ולקבוצות יוצרים המעוניינות להתנסות בשפת הידית. משך כל סדנה בין שעה וחצי לשלוש.

המורים שלנו בעלי השכלה רלוונטית וניסיון עשיר בהוראת תיאטרון אלטרנטיבי, פיזי, תלוי מקום, ליצני, חברתי, מעורב וחוקר. הסדנאות מוכרות על ידי משרד החינוך.

צרו קשר ונשמח להתאים לכם תכנית כבר לשנת הלימודים הבאה! 

לפירוט הסדנאות >> 

המורות והמורים

המורים והמורות שלנו בעלי השכלה רלוונטית וניסיון עשיר בהוראת תיאטרון אלטרנטיבי, פיזי, תלוי מקום, ליצני, חברתי, מעורב וחוקר.
רבים מהם יזמים עצמאיים בשדה הפרינג', משתלמים ומתמקצעים בארץ ובחו"ל ומביאים לבית הספר ידע חי ומיומנויות חדשות. 

שירי ג'ורנו

 יוצרת רב תחומית, בימאית, מורה מנהלת אמנותית והמייסדת של תיאטרון הידית. 

כבימאית, העלתה עם אנסמבל הידית את כל הפקותיו עד כה, ביניהן: "שפת ים כנרת",  "כלים שטופים", "שלוש אצבעות מתחת לטבור", "יתומים", "טקטוניה – לעבור דרך קירות", "החיים עפים" ועוד. 

בוגרת לימודי בימוי תיאטרון – סמינר הקיבוצים. השתתפה בשולחן המשפחתי ובהפקות מרכז שלומי לתאטרון אלטרנטיבי. ביימה והציגה בפסטיבלים שונים – פסטיבל עכו, פסטיבל ישראל, פסטיבל SIBUE ועוד.

יוצרת שפת במה חזותית, פיזית  ופיוטית.
חוקרת  צורות ומבנים באמצעות תאטרון, ואת קו התפר וההשפעה ההדדית שבן יצירה לחברה, קהילה, מרחב ציבורי. מפתחת יוזמות אמנותיות וטקסים במרחב התאטרוני. מובילה ומלווה לאורך השנים תהליכי חקר אמנותיים, אישיים וקבוצתיים.
מאמינה שהיצירה היא כלי לחקר התודעה ולריפוי הנפש.

הנס פלדה

הנס פלדה –  עיצוב חזותי ואביזרים

עוסק בעיצוב מוצר, עיצוב סביבה, בנייה במחזור ותיאטרון. מייסד וחבר עמותת תיאטרון הידית. בוגר בית הספר לצילום – האג, הולנד. זוכה פרס סנדברג לעיצוב, מוזיאון ישראל (1987). חבר פעיל בתיאטרון הידית מיום הקמתו. השתתף כשחקן וכמעצב חזותי המממש את חלומות התפאורה בכל הפקות התיאטרון. מורה לאין שיעור. 

יונתן קונדה

משורר ומחזאי. ממייסדי להקת הראפ הרב-לשונית "סיסטם עאלי". פרסם מספר ספרי שירה ומחזות זוכי פרסים, ביניהם "יהפוך הסדק אורו" (הוצאת אפיק-הליקון, זוכה פרס אקו"ם ופרס משרד התרבות), והמופע "אנו בונים פה נמל" (פרס הטקסט הבימתי פסטיבל עכו). מופיע עם שיריו ברחבי הארץ ובחו"ל ומלמד כתיבה יוצרת, ראפ ושירה כתובה ומדוברת במגוון רחב של קבוצות מאופקים ועד עפולה.

ירון סנצ'ו גושן

ירון סנצ'ו גושן – ליצנות

בוגר ביה"ס לתיאטרון חזותי בירושלים והמסלול המיוחד לליצנים רפואיים באוניברסיטת חיפה. עוסק בחיי היומיום בנקודות המפגש של תיאטרון, הומור וריפוי בעבודה כליצן רפואי בביה"ח "העמק", כחלק מקבוצת "רופאי חלום".

השתתף במעבדת התיאטרון של דודי מעיין "השולחן המשפחתי" ומופיע בהצגות ומופעים תיאטרליים בארץ ובחו"ל עם קבוצת יוצרים אלטרנטיביים שונים. מעביר הרצאות וסדנאות תיאטרון וליצנות לנוער ולמבוגרים. מחזיק את התדר ומרים את הסיטואציות בידית בטקסים ובמעשי שובבות במרחב הציבורי. מערבב ומערבל. משגר ומחבר.

זוכה פרס "קיפוד הזהב" 2018 למבצע יחיד, על מה שהוא עושה שם בכישרון מטורף, בהצגה "החיים עפים". 

להצגות רצות עכשיו >

גיל בכר

גילי בכר – תיאטרון פיזי, בופונים

שחקן, מעצב, מורה, במאי תיאטרון פיזי. בוגר בית הספר של ז׳אק לקוק והמעבדה לחקר התנועה  (l.e.m) פריז. מלמד סדנאות תיאטרון ועיצוב בארץ ובאירופה.

יחד עם ליסה ג׳יקובסון הקים את תיאטרון ״ ארמא״ ואת בית ארמא לאומניות הבמה בעין הוד. השניים ניהלו אומנותית פסטיבלים לתיאטרון רחוב ותיאטרון פיזי ב: בת ים, חיפה, עכו. עין הוד. הקימו ומנהלים את "הואדי" – בית הספר לתיאטרון פיזי בואדי ניסנאס בחיפה. הקים עם נעם מאירי וניל עמר את תיאטרון הגוף, בית ספר לתיאטרון פיזי בת״א. 

קלאודיה דוליצ'י

קלאודיה דוליצ'י – אימון לשחקן ועבודה קולית

נולדה במילאנו, איטליה. זמרת, שחקנית ויוצרת. למדה ועבדה לאורך השנים בתיאטראות החשובים באירופה: לה-קוק, דניו מנפרדיני, לינדה וייס ואנריקה פארדו (רוי-הרט), תיאטרון וולדוקה, מרכז פונטדרה, תיאטרון דה-סולאיל של אריאן מנושקין ועוד.

עובדת עם אסיסטנט מזן פּוּצקי. כלבלב קטן ורך, חומון. שועל ותיק בחדר החזרות. 


חברת אנסמבל תיאטרון הידית ומורה בבית ספר הידית לתיאטרון עכשווי.

קרן קוך

קרן קוך- דרמטורגיה של חומרים אישיים

משוררת, דרמטורגית ומורה לתאטרון.
מלמדת כתיבה אינטואיטיבית, כתיבה פואטית וכתיבה דרמטית דרך טקסטים של משוררים, הוגים, מחזאים. עובדת עם חומרים אישיים כנקודת מוצא לביטוי אמנותי הן בכתיבה והן בפרפורמנס. מלמדת במסלול יסודות.

ליסה ג'ייקובסון


ילידת ניו-יורק. במאית, שחקנית, מנהלת אמנותית בפסטיבלים. הקימה את תיאטרון ארמא עם גיל בכר ב 1990, במסגרתו יצרו עשרות הפקות תיאטרון עצמאיות לאינדור ואאוטדור והנחו סדנאות ופרויקטים בתיאטרון – בארץ ובאירופה. מורה למשחק ותיאטרון פיזי / מודעות ושכלול תנועה / מסכות / תיאטרון רחוב. 
לימודים: M.A בתיאטרון (חקר הפדגוגיה של ז'אק לקוק בתיאטרון הפיזי,השוטה והליצן), אוני' תל-אביב. B.A בבימוי תיאטרון, מאוני' חיפה. בלט מודרני בניו-יורק (HOSE LIMON), מסלול מחול בסמינר הקיבוצים, לימודי ציור ואמנות בניו-יורק ועין-הוד, עיצוב מסכות בבי"ס לאסאד בבלגיה. חוץ מתיאטרון מטפלת בשיטת אילן לב ומציגה לעיתים בתערוכות אמנות פלאסטית. שפות אם אנגלית ועברית, דוברת צרפתית טובה וערבית בינונית. ממשיכה כל יום ללמוד על החיים בהנאה רבה.

גיבסון בראל

גיבסון בראל- משחק ובימוי לאדם היוצר – לגעת באותנטי

במאי מוביל ומשפיע בשדה התרבות שהוא מגדלור להרבה יוצרים. לשעבר מנהל אמנותי בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר. גיבסון חוקר את נושאי היצירה שלו ללא פשרות ומעודד את תלמידיו לחפש אחר הקול האוטנטי ביותר שלהם.

"האדם הוא מרכז החוויה, היצירה. המחקר האמנותי עוסק בתנועה בין החוויה האישית, המיידית לבין ההיסטוריה והיא שיוצרת הרמוניה בימתית".

הילה גולן

יוצרת, כותבת ובימאית. את דרכה התיאטרונית החלה ב'מרכז לתיאטרון עכו', מאז יצרה בתיאטראות שונים בישראל, גרמניה ואוסטריה. בין השנים 2010-2015 יצרה יחד עם ניבה דלומי ואריאל ניל לוי, את ההצגות 'דקת דומייה' (זוכת ההצגה עכו 2- פסטיבל עכו 2010), גוגל טרנסלייט, פוליו (זוכת ההצגה הטובה ביותר פסטיבל עכו 2012) Save Your Love-Part 1, Let's Call It a Day, וב-2018 יצרה את 'ביטון' בתיאטרון חיפה. מלמדת סדנת הפקה באוניברסיטת חיפה, יוצרת פרפורמנס- תיאטרון פוסט דרמטי מקומי מחובר למציאות הישראלית. חוקרת ומפתחת שפה בימתית ייחודית המתאפיינת בין היתר על ידי חשיפת המנגנון היצירתי ותהליך העבודה, פירוק נרטיבים ורצף קוהרנטי, ועיבוד אירוני של היחסים המורכבים בתוך הקבוצה היוצרת. שפה המערבבת בין עולמות האמת והתוכן של היוצרים ופעמים רבות על ידי שילוב של 'נון אקטורז' כחלק ממעבדת מחקר הייחודית לכל מופע. בעבודתה מבקשת לפרק, להרכיב מחדש ולמתוח את הגבולות, ואת הציפייה הקלאסית מ'תיאטרון' ולעורר דיון מעמיק ברמות שונות מתוך חוויה ומפגש חי של היוצרים והקהל.

רוני לבנון

 

בוגרת b.e.d בבימוי והוראת תיאטרון במכללת סמינר הקיבוצים. עוזרת במאי של יונתן לוי ב"רפול והים", פרפורמרית בעבודה "נעליים" של נועה לב ועוד. במהלך השנים ביימה הצגות רבות בבתי ספר ולדורף ברחבי הארץ.

יוצרת, מורה ובמאית במגמת תיאטרון בתיכון שקד וחברת אנסמבל ב"תיאטרון מחוקק חולות" מזה 3 שנים. מורה בקבוצת הנוער הבוגר ובקבוצת הילדים של תיאטרון הידית ועוזרת במאי לשירי ג'ורנו בהפקת האנסמבל 'על שפת ים כנרת' שעלתה ביוני 2019. אוהבת אנשים ויצירה, ובעיקר מרגישה שהתאטרון הוא במה מופלאה למפגש חי וחשוף עם בני אדם.

אפרת אלכסנדר

למדתי חינוך יצירתי בסמינר הקיבוצים וטיפול בדרמה במכללת תל חי ואני מנחה קבוצות דרמה יוצרת ומורה לתאטרון בבית ספר יסודי. תמיד הרגשתי שהתאטרון הוא השפה שלי בעולם. אני מבינה בתמונות ובדימויים. 

במפגשים עם הילדים הכיוון הוא לעקוף מנגנוני חשיבה, להקשיב לספונטני, ללא מתוכנן, ל"מה שיוצא". ליצור מרחב בטוח המאפשר מתן ביטוי לחלקים נוספים באישיותינו, מרחב בו הכל אפשרי ואין תשובה אחת נכונה.

הירשמו לניוזלטר של בית ספר הידית!

וקבלו הודעות על הפקות חדשות, ימים פתוחים, סדנאות אורחות והתרחשויות נוספות

השארו מעודכנים לקבלת מידע על כל המופעים והארועים