שגרה מוסדית 2.0

'קול הנחלים' - עבודה לפסטיבל ישראל 2021

7,8 ביוני בשעה 18:00 ב"החצר של יודה" בנחלאות

זאת השנה השנייה שבה פסטיבל ישראל מציג את שגרה מוסדית 2.0 – שהות של אמנים ואמניות במוסדות ובקהילות ברחבי ירושלים. הפרויקט, שנולד לאור השינויים שכפה משבר הקורונה, שואף לעורר שאלות ושיח מחודש בדבר משמעותם של שגרה וחיי יומיום. באמצעות מהלכים אמנותיים שיוזמים האמנים בשיתוף עובדי המוסדות השאיפה היא לעורר מחשבה ולרענן התבוננות שיחד יאירו את שגרת המקום באור חדש.

השנה אנחנו משתתפים בפרויקט ופועלים עם ובתוך "החצר של יודה".

"החצר של יודה" היא מתחם רחב ידיים בין סמטאות שכונת נחלאות בירושלים, בית חם ליוצאים בשאלה מהציבור החרדי. בימי שגרה פוקדים את "החצר" כמאתיים איש מדי שבוע; הם באים  כדי ללמוד וליצור, לשיר ולנגן, לחפש ולהתגעגע, אבל קודם כל כדי להיפגש זה עם זה.
במסגרת פסטיבל ישראל 2021, אנחנו זוכים ליצור עבודה במקום המיוחד הזה, עם חברים מבאי החצר. 

בעבודה, "קול הנחלים שמה", הקהל מוזמן לנוע בין המרחבים והפינות הקסומות במתחם, בכמו בתערוכה חיהלאורך הדרך לפגוש שברי סיפורים, דמויות, וידויים, וסודות – במילים, תנועה ומנגינה. מאחורי כל קטע ומיצג בחצר עומדת שאלה, שצמחה מעומק-הלב של כל משתתפ\ת והיווה את גרעין היצירה של כלאחד\ת. 

לאורך המסלול אפשר לחזות, כמו בגן-קסום, בשלל הצורות והצבעים שהשאלות צומחות בנו, ומתוכנו – נלחשות, נשאגות, מושתקות, צוחקות ובוכות, כל שאלה בדרכה, מחפשת את מקומה…

זו הזמנה למסע משותף, ללכת לאיבוד לרגע במרחב של שאלות כפעולה יצירתית, ואולי לגלות ולחלוק שאלה משלכם.

חלקו השני של הארוע נוצר בעקבות הפסוק: "כָּל הַנְּחָלִים הֹלְכִים אֶל הַיָּם וְהַיָּם אֵינֶנּוּ מָלֵא. אֶל מְקוֹם שֶׁהַנְּחָלִים הֹלְכִים שָׁם הֵם שָׁבִים לָלָכֶת". יצרנו עם משתתפי הפרויקט מיצב תלוי-מקום – מבנה המורכב כולו מצינורות המוליכים כמו ערוצי-נחל האוספות את השאלות הצפות ועולות מרחבי החצר אל מקום אחד – בריכה מבורכת של מ-שאלות… בה כל השאלות מבקשות להתחבר לכדי ים גדול של קולות.

7,8 ביוני בשעה 18:00. כרטיסים (20 ש"ח בלבד!) באתר הפסטיבל. 

פייסבוק של החצר של יודה).

השארו מעודכנים לקבלת מידע על כל המופעים והארועים