כלים שטופים

כלים שטופים

העבודות ב"מתחת לפנס" ובכלל העבודות במרחב הציבורי מבשילות מהר, ובכך הן שונות מעבודות האנסמבל שמתבשלות לאורך זמן ארוך. יחד עם זאת הן עשויות במידה רבה מאותם מרכיבים המאפיינים את שפת הידית: תמונות במה, חווית תמצית, חקר, ויחסים עם הקהל. 

"כלים שטופים" נולדה מתחת לאלון בגבעת חביבה כתמונה אצל שירי ג'ורנו הבמאית: תמונה של אנשים בבגדי ערב שעוסקים בטקסים של התנקות. צעד נוסף בחקר הממשק תיאטרון וטקס.  המוטיב לחקירה: פעולת הניקוי הפיסית ופעולת הניקוי המטפורית של הכלי שהוא האדם. 

זה אחד העקרונות החשובים בידית acting מתחיל מתוך playing, השחקנים מיומנים בלהיות חלק. זה מראה מופלא לצפות בו איך בלי מנהיג מוכרז הפעולה זזה בין השחקנים, ההובלה, ההתפתחות, כולם קורים מתוך קשב עמוק מאד. 

משם התמונה התחילה לחיות: הנס פלדה קוסם הבמה של הידית ועטר שיינפלד איש מתחת לפנס גרמו לאלון לנטוף מים ולהעלות עשן, בתאורה מכשפת. שולחן הוצב בסמוך ועליו נערמו צלחות וכלים צחורים. זהו דלפק הכניסה למרחב הטקסי. לכאן ניגש כל מי שנפשו חפצה בהתנקות – מכל דבר. שם נמסרת המשאלה לפקידי הקבלה הקשובים ונכתבת בטוש על אחת הצלחות: בושה, אשמה, מבוכה, התחבאות, עצב, צער, סוד. כל המגוון האנושי הגיע למיצב וביקש להתנקות. חלק מהאנשים ניגשו בשעשוע. חלק בדמעות. אחרי שהבקשה נרשמה על כלי היא הועברה לצוות הניקיון. שם, מתחת למים השוטפים בחסד עליון ותוך כדי התמסרות ואילתור, נשטף המבקש להתנקות והטקס הושלם. 

שעות על גבי שעות של אקסטזה שנמשכה יומיים. אנשים ניגשו ושיתפו פעולה באופן שהשאיר אותנו מודים ומתפלאים. שטופים בהכרת תודה.

 

"כלים שטופים" עבודה עבור מתחת לפנס 6 חול המועד סוכות 25-26/9/18

במאית: שירי ג'ורנו
במה ותאורה: הנס פלדה, עטר שנפלד 
שחקנים-יוצרים: רויטל שלום, עדן אוליאל, יהודה לזרוביץ, הנס פלדה, עינת קמפנר, ענבר דיאמנט, לאה חממי, רוני לבנון

השארו מעודכנים לקבלת מידע על כל המופעים והארועים