מידע על שנת הלימודים 2023-24 בקרוב!

הידית בית ספר לתיאטרון עכשוי פועל בתוך וכחלק אינטגרלי מתיאטרון הידית ומהווה בית ובמה לכוחות מקומיים, היוצרים במשותף תיאטרון ניסיוני חזותי ורב תחומי. ביה"ס מציע אפשרות לעשייה אמנותית איכותית, חוקרת, עכשווית ושואלת שאלות, לצד השתלבות ומעורבות במקום ובקהילה.  תלמידי בית הספר זוכים במסגרת לימודם להשתלב בפעילות התיאטרון על כל גווניה, ולהיחשף לעבודת אנסמבל מקצועי שפועל בתיאטרון ומוכר כקבוצה ע"י משרד התרבות. 

חזונו של בית הספר להעניק לסטודנט ידע, כלים וליווי שתכליתם לשכלל את כלי המשחק והפרפורמנס ולמקצע את הכשרתו כשחקן יוצר – שחקן הבקיא במקצועות התיאטרון השונים, פועל מתוך זיקה למתרחש בשדה התרבות, מחובר ומגיב לדופק האירועים, עצמאי ביכולת ליצור בחללים אלטרנטיביים, במרחב הציבורי או על במה. בית הספר שם לו למטרה להעניק לסטודנט את ההכשרה והכלים הייחודיים שיהוו בסיס לגיבוש פרופיל של אדם יוצר, אדם שנע בדינמיות במרחב היצירה התיאטרונית האלטרנטיבית על מרכיביה השונים.

בית הספר פותח בפני הסטודנט הזדמנות לפתח ולגבש את הזהות האמנותית הייחודית-אישית שלו, המחוברת ומגיבה למתרחש בחברה.
הסטודנטים מקבלים את המקום לביטוי אמנותי– כשחקנים, אמנים חזותיים, במאים ועוד, ויכולים לבחור ולמקד את יכולותיהם מתוך היכרות ושליטה במקצועות התיאטרון הרב תחומי. לשם הגשמת החזון הלימודי של בית הספר, יצרנו כיתות לימוד הכוללות התנסות תיאורטית ומעשית בפרספורמנס ותיאטרון אלטרנטיבי. צוות המורים מורכב מיוצרי תיאטרון מקצועיים בעלי ניסיון רב והשכלה רלוונטית, המחוברים למגמות העכשוויות ביותר בתחום כמו גם למקורותיו. 

האוריינטציה של היצירה בבית הספר לתיאטרון עכשווי היא חזותית, רב תחומית ותנועתית. כדי לחשוף את הסטודנט לגווניה השונים של היצירה התיאטרלית האלטרנטיבית, נבחרו בקפידה מקצועות הלימוד הנלמדים בבית הספר. ביניהם: 
אימון פיזי וקולי, יצירה תלויית מקום (סייט ספסיפיק), ליצנות ועבודה במרחב הציבורי, כתיבה יוצרת ועבודה עם טקסטים שונים כמקור להשראה ולימוד ועוד. 

 

בית הספר פועל בכפר גליקסון (קבוצות מבוגרים) ובפרדס חנה (קבוצות נוער וילדים), ויוצא לסדנאות נקודתיות בסביבות נוספות. 

בקרוב נפרסם פרטים נוספים לקראת שנת הלימודים הבאה. לאיזו קבוצה תרצו להירשם?

השארו מעודכנים לקבלת מידע על כל המופעים והארועים