רגעים מהמרחב הציבורי

במרחב הציבורי

בְּרוֹשִׁיגוּר / שגר ושלח

עבודה חדשה שנוצרה במיוחד עבור מתחת לפנס 7. מתקן שיגור בו קוסמונאוטים קדומים רוקדים, מחוללים, מניעים מעלה מעלה, ובעזרת טכנולוגיות עתיקות ומתקדמות משגרים את שאלות ומשאלות הקהל.

קרא עוד »

שפת ים כינרת

מסביב למה המדמה את הכינרת, שמונה שחקנים ומוסיקאית חוקרים את השאלה הכי ישראלית "האם יש מקום לכולם?" , מופע רב תחומי, מרובה רגשות, בשיתוף הקהל.

קרא עוד »

אולמי סאן סט

אולמי סאן סט (2008) אולמי סאן סט עלתה לראשונה בחצר "הידית" בשם "לאן נעלמה השמחה". ההפקה שודרגה לפסטיבל עכו 2009 ושינתה את שמה ל"אולמי סאן סט".  נקודת המוצא לעבודה היתה השאלה: "לאן נעלמה השמחה "? אותה מהות של שמחה פשוטה, נהייתה חמקמקה כל כך, התכסתה בכובדם של עומסים ומשימות החיים, עייפות, תחושה של כורח לעשות

קרא עוד »

מחכים ל(ה)נס

מחכים ל(ה)נס (2007) מחכים ל(ה)נס היתה ההצגה הראשונה בעצם, שממנה צמח אנסמבל הידית. עד אליה היה ריטואל של הצגות סוף שנה. ההצגה הזו הראתה לנו שאנחנו רציניים… זה היה לפני פייסבוק ואיוונטים ואיוונטרים… אז יש תיעוד בדיעבד, מ"מושבה חופשית" ודף מחווה ליצירה, של האמן רפי מינץ.  זאת היתה חויה כל כך מרגשת ומפתיעה (פעם ראשונה שלי), אני נהנת לקרוא

קרא עוד »

קרב ובא

קרב ובא – אנסמבל תיאטרון הידית בהפקת תעופה (2017) 114 שנים לאחר טיסתם הראשונה, האחים רייט ממשיכים לחקור תעופה. ממעוף הציפור של קיומם העכשווי המדומיין, העקרונות הפיזיקליים מקבלים ביטוי חדש והשאלות שעל הפרק הן: איך מתעלים? איך מתרוממים כיחידים, כקבוצה, כעם? מהם המילים, הטקסים, רצפי התנועה, והמעשים שמניעים ומביעים תקווה, אמון ואמונה בטוב? איך נעים

קרא עוד »

יתומים

יתומים – הפקת מקור של אנסמבל תיאטרון הידית. 2015 בית מריונטה תלוי, ובתוכו חמישה ילדים – שחקנים הפועלים בתוך עולם שהוא מעין מיקרוקוסמוס לחברה אנושית, המתנהל ללא הורה או מבוגר אחראי. העולם הוא בית יתומים ובתוכו אנו, שחקנים ילדים, משחקים משחק. הבית – שלד תלוי ללא קירות וללא תקרה. ישנים ומקיצים, מאכילים ומטפלים, עומדים בתור,

קרא עוד »

הניאו-אנדרטלים

  הניאו-אנדרטלים. הצגת ליצנות פוסט-אפוקליפטית. שבט אדם פוסט- אפוקליפטי מחפש אחר החיים הטובים. לאחר מאות שנות מודרנה האנושות נכחדה מעל פני הפלנטה. מהאדם המודרני לא נותר דבר. כמעט..  מתוך השיממון, נולד גזע חדש ישן של אדם קדמון-מודרני. הכירו את אואה, איי, וסמוג – נקרא להם: ״הניאו-אנדרטלים״.   הניאו אנדרטלים – מאמינים שאבות אבותיהם- המודרנים היו אלים שחיו

קרא עוד »

טקטוניה – לעבור דרך קירות

טקטוניה – לעבור דרך קירות זוכת פרס קיפוד הזהב 2016 בקטגוריית שפת במה! דרך קירות נושבת הרוח היש הוא האין הסגור הוא פתוח פתח צר אל עבר האור מי יישאר ומי יעבור?   זוחל על הדרך בתוך האבק ננטשתי לבד באדמת המרחק רוקד האור בתוך השממה קמים ונפלים והכול בשביל מה?   הרוח נושבת פורעת

קרא עוד »

פרויקטים מיוחדים

זוזו – רכבת מסע

זוזו – רכבת מסע זוזו – רכבת מסע קבוצת היוצרים של בית הספר לשחקן היוצר בתיאטרון הידית מציגה:  זוזו – רכבת מסע  אני מתבונן מבעד לחלון ומחשבותיי דוהרות מזוודות, זכרונות עננת חלומות נוסעים ונוסעות, יורדים ועולות נושאים משאות, נוגעים לא-נוגעות אך הנה שבר במסילה, מדרון חלקלק, טלטלה בעלילה  משהו זז.  פתאום משהו זז.  פתאום משהו

קרא עוד »

המשתלה – ג'אם רב תחומי

המשתלה – ג'אם רב תחומי "המשתלה – ג'אם רב תחומי" נולדה ב 2014 על בסיס העיקרון הבא:  בין 6-8 יוצרים מתחומי אמנות שונים לוקחים חלק ביוזמה אמנותית. תקראו לזה יום חופש…  הם נפגשים בתשע בבוקר ליום עבודה אינטנסיבי ובערב יפתחו דלתות האולם לקהל.  זו חקירה מעשית של קו התפר בין שפות, אנשים, מדיות שונות, אמנות וקהילה

קרא עוד »

פורגיבנס לנד

פורגיבנס לנד פסטיבל "דרך הנדיב" הראשון התקיים בפרדס חנה כרכור בנובמבר 2018.  אין כמו פסטיבל קהילתי להדליק אותנו לאקשן! חברנו למיכל ליבדינסקי וליוניקורן – מקום להופעות ב"אורוות האמנים" בפרדס חנה וביחד יצרנו את forgiveness land – התרחשות תיאטרלית שנבעה מתוך חקר המושג "סליחה".  בדומה ל"ערב טקסי השתנות" גם הפורגיבנס-לנד היתה מרחב שחיבר בין תיאטרון וטקס,

קרא עוד »

טקסי השתנות

טקסי השתנות ערב טקסי השתנות התקיים בדצמבר 2017 בבית הידית הזמני, שלפני כן שימש כסניף קופת חולים בפרדס חנה. לוקיישן נפלא להתרחשות תלויית מקום, אותה לקחנו בלילה הזה לכיוון הטקסי. היה מרומם, מעולה, טרנספורמטיבי. מסוג האירועים המטיסים,  שקשה למדוד את ההשפעה שלהם אבל קל לחוש אותה מהדהדת בחלל ובזמן….  ברגע שעברת הערב את הקו הדמיונישבין

קרא עוד »

במה פתוחה בתאטרון הידית

במה פתוחה בתיאטרון הידית – אירוע קאלט!  במה פתוחה בתיאטרון הידית פעלה משנת 2008 עד 2017, בהובלתם הפרועה של הנס פלדה, דיצה משולם ופביאן פיטוסי.  הבמה הפתוחה היתה אירוע קאלט, שהתרחש ביום שלישי השלישי של כל חודש, בחוץ או בפנים, בהתאם למזג האויר.  בידית כמו בידית, כל חודש נבחר נושא אחר והוצב לחקירה רב מימדית

קרא עוד »

השארו מעודכנים לקבלת מידע על כל המופעים והארועים